Vår semester!

Nu har jag inte haft någon blogglust igen. Tråkigt! Men här kommer lite bilder från vår Semester i sommarstugan vid havet.

Vi kom iväg ganska sent på söndagen. Men då fick vi ju en hel första vecka. Så det var skönt ändå. Edgar var lite otålig i bilen. Men sov en stund som tur var. Han var så duktig och kunde åka bil utan blöja eller att kissa en endast gång. 😍

På måndagen var det lite småtråkigt väder. Det regnade och åskade. Men vi kunde ändå leka ute en liten stund.

Ösregn och åska. Men det var ändå varmt och mysigt inne i stugan. Vi tittade på film som vi hade tagit med oss.

Edgar låg i våningssängen och myste med en tidning Bamse.

På kvällen var det varmt och fint igen. Jag blåste upp poolen till Edgar så att han kunde bada. Han plumsade i direkt fast att vattnet var iskallt.

På kvällen gick vi ner till havet och badade en stund. Härligt!

På tisdagen skulle vi få besök. Edgar var redo och väntade och väntade. När kommer de då? Han har inte fått träffa farmor, Hans och storebror sen i julas.

Men så äntligen kom de. Vi fikade och gick en runda på stranden. Edgar fick bada lite.

Efteråt var Edgar trött och ville mysa i sitt UV-tält.

På onsdagen hade jag en dålig dag med mycket smärta. Så jag slappade i stugan och Jonas och Edgar gick och hälsade på trollen på Trollstigen.

Edgar tyckte det var roligt att vattna alla blommor. Det behövdes i denna värmen.

På torsdagen skulle vi få besök igen. Men först åkte vi in till Halmstad Flygstaden och handlade lite mat.

Mina föräldrar kom med sin husbil och satte den på campingen. Sen kom de till oss. Först fikade vi.

Lite senare tog vi ett bad i havet. Sen slappade vi vid stugan igen. Vi har inte träffat de sen i julas heller. Dumma Corona vad det kan ställa till.

På fredagen var det riktigt varmt. Edgar lekte lite i poolen först. Han hade fått en såpbubblemaskin av mormor och morfar.

Sen hälsade vi på mina föräldrar på campingen. Där orkade vi inte sitta så länge då det var supervarmt. I solen orkade vi inte vara. Havet lockade väldigt mycket. Så de fick komma bort till oss istället lite senare.

På lördagen skulle vi få besök igen. Edgar gjorde sig redo för en massa bad. Så vi blåste upp delfinen.

Bobban och Ammi kom och hälsade på. De hade vi inte träffat på väldigt länge så det var väldigt roligt. Vi badade massor och åt sen middag på kvällen. En mysig dag igen.

På söndagen var det ännu en riktigt varm dag. Så vi svalkade oss med glass och spring i vattenspridaren.

Edgar köpte bilar för en peng som han fick av mormor och morfar.

På kvällen grillade vi. Bland annat denna pumpa som mina föräldrar hade odlat i sin trädgård. Det blev gott.

Vecka nummer 2 på semestern började bra med fint väder. Edgar lekte i sin pool och vi badade i havet. Här ligger han och myser med katten Soya. Puss på tassen.

Vi fick ännu ett besök. Svärfar och Anita kom förbi en runda. Edgar fick en fin bil. De var nere och badade en runda. Jag slappade för jag hade ont i huvudet. Det hade börjat åska igen.

Vädret började bli sämre och jag fick lite hemlängtan. Jag har så svårt för att sova borta utan alla mina sköna kuddar.

Så det fick bli lite pyssel inne i stugan istället.

På fredagkväll åkte vi hem igen. För då längtade vi alla hem. Samt att Jonas skulle börja jobba på måndagen. Så skönt att få någon dag hemma först.

Vi hade verkligen tur med vädret i år. Så här mycket har vi nog aldrig badat i havet och varit ute och lekt. Underbart. Nu längtar jag redan till nästa semester. När den nu än blir.